Veldkamp in ut nieuws

donderdag 22 februari 2007 22:28

Bernard Veldkamp, universitair docent bij Gedragswetenschappen en fractievoorzitter van de ChristenUnie in Enschede reageert in de UT nieuws van vandaag op de deelname van de ChristenUnie aan de regering:

`Ja, ik ben positief over dit regeerakkoord. De ChristenUnie is vooral tevreden dat er nu meer aandacht voor jeugd en gezin komt. Maar dat geldt ook voor zaken als innovatie en bedrijvigheid. Dat is goed voor een kennisomgeving als de UT. Weet je wat grappig is? Afgelopen zaterdag was de aftrap voor de campagne van de Provinciale Statenverkiezingen. Het motto van de ChristenUnie luidt: samen werken, samen leven. Ja, hetzelfde dus. Maar wij hadden `m al maandenlang geleden bedacht. Zou André Rouvoet dit motto hebben doorgedrukt? Natuurlijk levert het de ChristenUnie ook lokaal meer aandacht op, nu we plaatsnemen in de regering. Contacten met lokale fracties lopen soepeler, het is makkelijker om nu invloed uit te oefenen.'

Archief > 2007 > februari