ChristenUnie maakt werk(bezoek) van werkgelegenheid!

maandag 26 februari 2007 08:29

Op dinsdag 27 februari brengt de ChristenUnie Statenfractie een werkbezoek aan Enschede. Dit bezoek zal in het teken staan van innovatieve bedrijvigheid. De werkgelegenheid in Twente blijft achter bij die van andere regio's en de ChristenUnie ziet innovatieve bedrijvigheid rond de UT en het Saxion als één van de kansen voor Twente. Een van de speerpunten van de ChristenUnie is daarom het realiseren van een leerstoel, gericht op onderzoek naar de problemen van het op de markt brengen van nieuwe producten. Beide kennisinstituten hebben veel in hun mars en de uitdaging is om hun kennis om te zetten in werkgelegenheid.

's Middags wordt een bezoek gebracht aan de UT. Daar wordt gesproken met dhr. Eijkel, directeur van het Kennispark, met dhr. Groen, directeur van het Nederlands instituut voor kennisintensief onderschap en wordt MESA+ bezocht. Daarna volgt een maaltijd met studenten om door te praten over hun visie en toekomst in Twente. 's Avonds is er vanaf 19:30 een verkiezingsavond in het Greijdanus College Enschede aan de Deppenbroekstraat 4.

Programma

14:00 Ontvangst op UT door dr. Kees Eijkel (Directeur Kennispark Twente) in het gebouw de Spiegel. Presentatie dr. Kees Eijkel en presentatie dr. Aard Groen, Wetenschappelijk Directeur NIKOS; Nederlands Instituut voor Kennisintensief Ondernemerschap.

15:15 Wandeling over de Campus

15:40 Presentatie MESA+ Instituut voor Nanotechnologie.
Bezoek en rondleiding Clean Room laboratorium.

17:00 Gesprek met studenten in restaurant Het Atrium.

19:30 Verkiezingsavond in het Greijdanus College, Deppenbroekstraat 4.

Archief > 2007 > februari