WENS: belangrijke zaken laten te wensen over!

dinsdag 15 augustus 2006 23:24

Uit de verschillende onderzoeken onder inwoners van Enschede naar de Wijkveiligheid (WENS) zoals die in de stadsdeelcommissies worden besproken, komt herhaaldelijk naar voren dat huiselijk geweld een groot probleem is. De ChristenUnie is er dan ook een groot voorstander van om dit probleem op stedelijk niveau hoge prioriteit te geven. Het is van groot belang dat mensen, en vooral kinderen, veilig zijn in onze maatschappij.

Verslavingsproblematiek
Uit de wijkscans komt bovendien duidelijk naar voren dat onze burgers de verslavingsproblematiek, zowel met betrekking tot alcohol als drugs, als een groot probleem ervaren. Gelet op de discussie die de ChristenUnie hier voor de verkiezingen al over startte, mag duidelijk zijn dat de ChristenUnie van mening is dat deze problemen met de hoogste prioriteit moeten worden bestreden. De programmabegroting meldt echter dat verslavingsproblematiek vooral een probleem is van overlast. Dit is slechts een onderdeel van het probleem. De oplossing ligt niet in het beperken van overlast, maar in het helpen van de verslaafde. De ChristenUnie is van mening dat een persoon het beste tot zijn recht komt zonder verslaving! Daarom zal elke behandeling, ook de gebruikersruimte, erop gericht moeten zijn om uiteindelijk zonder verslavende middelen te kunnen leven.

Jurgen van Houdt, fractievertegenwoordiger

Archief > 2006 > augustus