Op de valreep verliefd (UT-Nieuws 15-06-06)

donderdag 06 juli 2006 12:02

Rolinda Veldkamp-de Jong (33) studeerde in 1998 op de UT af in de toegepaste onderwijskunde en kwam na een aantal omzwervingen in 2004 weer terecht bij de leerstoel curriculum voor beroep en bedrijf van de faculteit Gedragswetenschappen. Haar man Bernard Veldkamp (33) studeerde toegepaste wiskunde op de UT en werkt sinds 1997 op de GW-afdeling onderzoeksmethodologie, meetmethode en data-analyse. Eerst als aio en sinds 2001 als universitair docent.

Al tijdens hun studie sloeg de vonk tussen Bernard en Rolinda over. Bernard: `Wij waren lid van dezelfde studentenvereniging. Ik was aan het afstuderen en op de valreep werd ik verliefd op Rolinda.' Na zijn studie ging Bernard op de UT als aio verder. Rolinda studeerde toen nog. `Mijn studievrienden deden dus bij Bernard tentamens,' vertelt Rolinda. `Dat was best raar. Ook werden we een keer bij elkaar ingedeeld. Dat leek men zó leuk. Nou, daar hebben we mooi een stokje voor gestoken. Toen we een maand na mijn afstuderen in het huwelijksbootje stapten, kwamen mijn studievrienden en de collega's van Bernard - vrijwel allemaal docenten - op onze bruiloft. Een komische situatie.'

Op de werkvloer komen Bernard en Rolinda elkaar regelmatig tegen. Bernard:`We zitten allebei in Cubicus. Nog net niet op dezelfde etage, maar dat scheelt slechts één verdieping.' Dat ze dezelfde werkgever hebben, ervaren ze als een groot voordeel. Zij: `Als ik voor mijn onderzoek statistische gegevens nodig heb dan ren ik even vlug naar boven. Ik loop makkelijk bij Bernard naar binnen. Een ander zal voor dezelfde informatie eerst een afspraak maken.'

Hij: `We kennen elkaars werkomgeving en collega's, dat is heel prettig. En `s ochtends gaan we samen met onze kinderen Joël (3) en Renzo (7 maanden) de auto in, op naar de UT. We brengen elk een van de kinderen naar hun groep op kinderdagverblijf de Vlinder, wachten op elkaar, lopen samen verder tot aan de trap van ons gebouw, zeggen “tot vanavond” en gaan aan het werk.' Rolinda: `Meestal bel ik rond vijf uur of-ie klaar is en dan volgt weer het hele traject, maar dan andersom.'

Archief > 2006 > juli