Flexibel budget burgerkracht

20160614 budget burgerkrachtmaandag 13 juni 2016 20:59

De fractie van de ChristenUnie heeft met de evaluatie " flexibel budget burgerkracht Enschede" met belangstelling gelezen. Voorzichtig zijn de eerste stappen om de zelf- en samenredzaamheid van de inwoners van Enschede te versterken. Het zijn hele kleine stappen. Ook verschillen de resulaten per wijk en per welzijnsaanbieder. Janny Joosten wil graag dat de successen, hoe klein ook, meer’ een gezicht’ krijgen.

Joosten had gehoopt op veel meer resultaat. Maar is dat realistisch? Vernieuwing kost tijd. De CU is blij met het ingezette beleid. De uitkomsten van de evaluatie zijn wel veelbelovend en bieden perspectief. Dat is te danken aan de inzet van wijkbewoners, welzijnsorganisaties en zeker niet op de laatste plaats de bevlogenheid van stadsdeelmanagers.
Wellicht moeten we dit proces de tijd gunnen. Verandering in de manier van samenwerken met bewoners en nieuwe aanbieders is een verandering van cultuur. Zo’n verandering kost tijd.
De fractie kan zich vinden in het voorstel om een nieuwe aanbesteding een jaar uit te stellen. Daarmee komt er rust voor de bewoners van de wijken. Opgebouwde contacten en samenwerkingsrelaties krijgen de tijd zich te versterken. En partijen hoeven niet direct aan de slag met het profileren voor een volgende aanbesteding. De bezuinigingen die Alifa wil gaan treffen, kunnen dan ook worden uitgesteld.

Archief > 2016 > juni