Klachtencommissaris Enschede

20160406 klachtencommissiemaandag 04 april 2016 21:32

Een jaar na het instellen van een klachtencommissaris in Enschede is het tijd voor een evaluatie. Bij monde van Janny Joosten reageert de ChristenUnie op het rapport van de rekenkamer.

Joosten geeft aan dat het afgelopen jaar veel is geleerd. Er waren hobbels maar er zijn ook zeker succesjes geboekt. De inwoners van Enschede voelen zich meer dan voorheen gehoord. Ook de ambtelijke diensten van de gemeente hebben veel van de adviezen kunnen leren.

De ChristenUnie is van mening dat het instituut klachtencommissaris ook in de toekomst een welkome aanvulling voor de stadsbewoners kan zijn. Veel leerpunten uit de evaluatie zijn opgepakt.
Joosten is blij dat op korte termijn een interim klachtencommissaris zal worden voorgedragen. Daarmee lijkt de continuïteit van het instituut gewaarborgd en dat doet de fractie deugd. Wel wil de fractie graag weten hoe de voordracht tot stand is gekomen. Is hier een vacaturestelling aan vooraf gegaan?

Tot slot stelt Joosten voor om de kwartiermaker van fase 1 ook te vragen een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van het klachtencommissariaat.

« Terug

Archief > 2016 > april

Geen berichten gevonden