ChristenUnie stelt vragen over herindicatie voor PGB

20150822 pgbzaterdag 22 augustus 2015 12:50

In het Binnenlands Bestuur van 19 augustus jongstleden staat dat staatssecretaris van Rijn een deadline van 1 oktober 2015 hanteert voor de herindicaties van de PGB’s. Reden voor Janny Joosten om een aantal vragen te stellen.

Janny Joosten (fractielid ChristenUnie) stelt een aantal vragen omdat de staatssecretaris een deadline heeft gesteld voor de herindicaties van de persoons gebonden budgetten (PGB’s). In het blad van de VNG, Binnenlands Bestuur, staat dat veel gemeenten deze deadline mogelijk niet gaan halen.

Joosten vraagt zich  om hoeveel herbeoordelingen het gaat in Enschede. En of onze gemeente de klus voor 1 oktober geklaard heeft. Ook wijst Joosten erop dat via de media het geluid klinkt dat er niet altijd juist wordt omgegaan met de pgb-gelden. Dit gebeurt uit onwetendheid maar helaas soms ook bewust. De vraag is daarom of de beoordelaars zich hiervan bewust zijn en of zij mogelijkheden hebben om onregelmatigheden op te sporen.

Archief > 2015 > augustus